Awani Review

Complete News World

United Kingdom: Media worried about Rupert Murdoch’s departure

United Kingdom: Media worried about Rupert Murdoch’s departure

Rupert Murdoch’s handover as head of his empire, including the group’s British media The Sun, is in suspense, while his son Lachlan, who will succeed him, appears to be less connected.

In the United Kingdom, in addition to The Sun, News Corp (one of the two legs of the 92-year-old billionaire’s media conglomerate, along with Fox Corp) owns influential conservative media such as the daily The Times and its Sunday edition. The Sunday Times.

Last year the group also launched talkTV, a new broadcast channel for British Conservatives.


The handover raises questions about the place and future of British media within the group.

“Lachlan’s inevitable appointment is bad news for the London branch (he hasn’t been there in ten years),” predicted Kelvin McKenzie, former editor-in-chief of the Sun, in a column for the Spectator on Thursday. 1980s and 1990s.

The branch has lost its luster in recent years amid digital transformation and scandals involving the hacking of phones of dignitaries, including members of the royal family, which led to the closure of the Murdoch-owned News of the World in 2011. 1969.

Rupert Murdoch’s interest in buying The Spectator has also been noted by the British media.

See also  The Coyotes beat the Kings in the NHL opener in Australia