Awani Review

Complete News World

Fox anchors believe Biden stole the election, Murdoch says

Fox anchors believe Biden stole the election, Murdoch says

However, the same documents show that Murdoch and other Fox executives believed that Joe Biden defeated Donald Trump and the results were beyond doubt.

The media mogul’s statement is part of Dominion Voting Systems’ filing, part of the electronic voting company’s $1.6 billion defamation lawsuit against Fox News and parent company Fox Corp over coverage of the 2020 presidential election.

A five-week trial is scheduled to begin April 17 in a Delaware state court.

Mr. Murdoch’s testimony is part of his affidavit, which Reuters has only partially accessed, as it remains sealed.

Dominion argued that internal communications and testimonies from Fox employees prove that the network knowingly spread lies about Donald Trump’s defeat in the 2020 presidential election in order to boost its ratings.

For its part, Fox said its coverage of Trump’s attorneys’ allegations was newsworthy and protected by the First Amendment to the US Constitution.

Defamation versus freedom of expression

Fox believes that explanation Maximum Defamation law prevents the media from doing their job.

Executives at all levels of Fox, (Fox News Network) and (Fox Corporation), knowingly opened up Fox waves to Dominion conspiracy theories.The company wrote.

Asked by a Dominion attorney if some of the Fox commentators supported the idea of ​​stealing the 2020 election, Murdoch said yes.

Dominion sued Fox News Networks and parent company Fox Corp in March 2021 and November 2021 in Delaware Supreme Court, alleging that the TV network doubled down on allegations that Dominion voting machines were used to rig the 2020 election against Donald Trump.

See also  23 robberies in 3 years in the same restaurant

In a statement released Monday, a Fox spokesperson said Dominion’s views on defamation law It will bar journalists from reporting and its efforts to publicly defame Fox over its coverage and commentary on allegations by a sitting President of the United States should be recognized for what they are: a flagrant violation of the First Amendment..

Dominion’s petition contains emails and statements in which Rupert Murdoch and other senior Fox executives claim that on-air statements about Dominion were false.